Περί μεταναστεύσεως

by

Οι πιο σοβαρές κοινωνικές προκλήσεις που θα αντιμετωπίσῃ η Ελλάδα τις δεκαετίες που έρχονται είναι η μετανάστευση και το ασφαλιστικό. Ιδού μερικές σκέψεις για την μεταναστευτική πολιτική του μέλλοντος.

Α) Η μετανάσταση είναι αναπόφευκτη.

Η Ελλάδα είναι πλούσια χώρα. Η Ελλάδα είναι πέρασμα σε ακόμα πιο πλούσιες χώρες. Η μετανάστευση κατευθύνεται από τις φτωχές χώρες στις πλούσιες, όπως ακριβώς η θερμότητα μεταφέρεται από τα θερμά σώματα στα ψυχρά. Έτσι απλά. Όσο γρηγορώτερα το πάρουμε απόφαση, τόσο καλύτερα. Οι μετανάστες για να φτάσουν εδώ αποχαιρέτησαν οικογένειες και πατρίδες, πέρασαν βουνά και θάλασσες, πουλήθηκαν σε δουλεμπόρους, κρύωσαν, πείνασαν, θαλασσοπνίγηκαν, ανατινάχτηκαν από νάρκες. Δεν τους το ζητήσαμε, αλλά προσωπικά συγκινούμαι από τον πόνο, την ελπίδα και την λαχτάρα που συνοδεύει κάθε τέτοια ιστορία ενός ανθρώπου που θέλει να ζήσῃ μαζί μας. Και όχι μόνο αυτό: κατανοώ ότι κανένα Λιμενικό Σώμα, κανείς νόμος και κανένας κατάλογος ανεπιθύμητων αλλοδαπών δεν πρόκειται να σταματήσῃ την ανθρώπινη απελπισία και την ανθρώπινη ανάγκη.

Β) Η μετανάστευση είναι ωφέλιμη.

Η Ελλάδα όχι μόνο δεν μπορεί να αποφύγῃ, αλλά κατ’ ευτυχή συγκυρία έχει ανάγκη τους μετανάστες. Οι μετανάστες θα αναλάβουν την ανειδίκευτη εργασία που οι πλούσιοι και μορφωμένοι ιθαγενείς δεν θέλουν να κάνουν, οι μετανάστες θα σώσουν το ασφαλιστικό σύστημα από την κατάρρευση, οι μετανάστες θα προσφέρουν οικονομική στήριξη και δι’ αυτής πολιτική σταθερότητα στις χειμαζόμενες πατρίδες τους, οι μετανάστες θα μετατρέψουν τον άρρωστο δημογραφικό αμανίτη σε υγιά πυραμίδα, οι μετανάστες θα δώσουν το ανθρώπινο δυναμικό που θα στηρίξῃ μακροπρόθεσμα την ελληνική ανάπτυξη, την ελληνική ισχύ, την ελληνική ευημερία.

Γ) Η μετανάστευση είναι δίκαιη.

Όχι μόνο όμως είναι αναπόφευκτη, όχι μόνο είναι συμφέρουσα, αλλά η μετανάστευση συνιστᾴ εκπλήρωση και ενός ηθικού χρέους αλληλεγγύης και ανθρωπιάς. Είτε ευθυνώμαστε είτε όχι για την γενοκτονία στο Σουδάν ή την ανέχεια στην Μολδαβία, από την στιγμή που συνάνθρωποί μας δυστυχούν δεν υπάρχουν πολλές επιλογές: κάτι πρέπει να κάνουμε. Και η μετανάστευση είναι μια καλή αρχή.

Δ) Τι δέον γενέσθαι;

Η ελληνική μεταναστευτική πολιτική είναι ακριβώς αυτό: τυπικά ελληνική. Από την ολοκληρωτική έλλειψη ρύθμισης της δεκαετίας του ’90, δηλαδή την ολοκληρωτική παρανομία, την πλήρη ασυδοσία και ανασφάλεια, περάσαμε στην υπερρύθμιση της δεκαετίας του ’00, τις ατελείωτες λεπτομέρειες, τον ολοκληρωτικό γραφειοκρατικό έλεγχο, την εισπρακτική λογική, τις αυστηρές ποινές, την συνακόλουθη ημιπαρανομία.

Ο ισχύων μεταναστευτικός νόμος είναι ο ν. 3386/2005, όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 3536/2007. Θέλω να σχολιάσω ειδικά ένα τμήμα του νόμου αυτού, την αναγωγή σε έγκλημα της παράνομης εισόδου στην επικράτεια, που προβλέπεται στο άρ. 83 παρ. 1 Ν. 3386/2005, και την τιμώρηση αυτού του ψευδεγκλήματος με ποινή φυλακίσεως τουλάχιστον τριών μηνών και με εξοντωτική χρηματική ποινή τουλάχιστον χιλίων πεντακοσίων ευρώ.

Αντ’ αυτού η ρύθμιση θα έπρεπε να έχῃ ως εξής: η είσοδος στην επικράτεια παραμένει άδικη πράξη, γιατί κάθε κράτος έχει συμφέρον να ελέγχῃ ποιος εισέρχεται στο έδαφός του. Το άδικο της πράξης όμως είναι διοικητικό και μόνο. Η σχετική παράβαση τιμωρείται με διοικητική απέλαση. Η ποινική διάταξη αναδιατυπώνεται ώστε η τέλεση οποιουδήποτε εκ δόλου πλημμελήματος ή κακουργήματος να είναι εξωτερικός όρος του αξιοποίνου της παράνομης εισόδου στην επικράτεια, δηλαδή η παράνομη είσοδος στην επικράτεια θα τιμωρήται ως έγκλημα αν και μόνον αν ο υπαίτιος διαπράξῃ στην συνέχεια κάποιο εκ δόλου πλημμέλημα ή κακούργημα. Η διοικητική απέλαση δεν αποκλείει την μεταγενέστερη νόμιμη είσοδο στην επικράτεια, αν πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις του νόμου.

Με αυτήν την απoποινικοποίηση επιτυγχάνεται αφενός η προστασία της κρατικής κυριαρχίας, εφόσον ούτως ή άλλως όποιος εισέρχεται παράνομα θα απελαύνεται, αφετέρου, το κυριώτερο, ο αποστιγματισμός του παράνομου μετανάστη, ο οποίος ως τώρα θεωρείται εγκληματίας, απειλείται με βαρύτατες ποινές, έχει βεβαρυμμένο ποινικό μητρώο και όχι σπάνια μένει φυλακισμένος για πολλούς μήνες, απλώς και μόνο επειδή δεν μπορεί να πληρώσῃ τις ασύλληπτες χρηματικές ποινές που προβλέπει ο νόμος. Εξάλλου, θα διατηρῄ πάντοτε την ελπίδα, γιατί η Ελλάδα δεν θα έχῃ κλείσει οριστικά τις πόρτες της για αυτόν, αλλά μόνο στον βαθμό που θα επιχειρῄ την παράνομη είσοδο.

Όλοι οι καλοί χωράνε.


Ετικέτες: ,

26 Σχόλια to “Περί μεταναστεύσεως”

  1. νικηφοροs Says:

    η μεταναστευση ειναι η χαρα των κεφαλαιοκρατων οι οποιοι βρισκουν σε αυτη μια ατελειωτη δεξαμενη εργατικου δυναμικου προθυμου να κανει τα παντα με εξευτελιστικη αμοιβη.σε μια χωρα που η ανεργια ειναι ηδη υψηλη οταν προστιθεται εναs τετοιοs ογκοs φθηνων εργατικων χεριων(περιπου δυο εκατομμυρια)προκαλει πτωση των μισθων και εγκαταλειψη ολων των κεκτημενων.Η μαζικη αποικηση και η δημιουργια μειονοτητων εξυπηρετει απολυτα την αυτοκρατορια, η οποια θα μπορει να παρεμβενει (ανθρωπιστικα )οποτε κρινει οτι θιγωνται τα συμφερoντα τηs.

  2. Αθανάσιος Αναγνωστόπουλος Says:

    Αν «η μεταναστευση ειναι η χαρα των κεφαλαιοκρατων», είναι πάντως και η χαρά των μεταναστών και όπου συμπίπτουν δυο χαρές εγώ δεν βρίσκω τον λόγο να κάνω την κακιά πεθερά. Η ανεργία πέφτει και μάλιστα εν μέρει και λόγω των μεταναστών, που δημιουργούν την απαραίτητη αγορά για να απορροφήση τα επαγγέλματα που διαλέγουν πλέον οι ντόπιοι. Τα εργατικά χέρια των μεταναστών είναι 2 εκ. επειδή οι μετανάστες είναι 1 εκ.! Οι μόνοι ντόπιοι που πράγματι πιέστηκαν ήταν οι ανειδίκευτοι εργάτες. Όσο για τα περί μειονοτήτων, αυτό αφορά προφανώς τους Αλβανούς, που δεν πρέπει να υπάρχη άλλος λαός που να μαθαίνη τόσο εύκολα τα ελληνικά, που να είναι τόσο μακριά από κάθε θρησκευτικό φανατισμό κα που να θέλη με ειλικρινή αγάπη να μείνη στην Ελλάδα ως δεύτερη και, γιατί όχι, πρώτη πατρίδα του. Είμαστε πολύ τυχεροί που οι περισσότεροι μετανάστες στην Ελλάδα είναι Αλβανοί.

  3. Νικόλας Says:

    Θανάση, ωραία σύνοψη συναφών νομικών και ηθικών επιχειρημάτων.

    Το επιχείρημα του νικηφόρου είναι, νομίζω, άκυρο και αντιδραστικό, αλλά ενέχει μία δόση αλήθειας: οτι δηλαδή λόγω των υφιστάμενων διακρατικών (και διεθνικών) ανισοτήτων είναι σχεδόν αναπόφευκτη η οικονομική εκμετάλλευση των μεταναστών. Αυτό συνιστά τεράστιο και πολύ διαδεδομένο πρόβλημα.

    Το πιο απλό και άμεσο αίτημα της παγκόσμιας δικαιοσύνης ίσως είναι η μεταβίβαση ενός μεγάλου ποσοστού παραγωγικών μέσων και άλλων μορφών πλούτου των αναπτυγμένων χωρών στις φτωχές. Αλλά το άνοιγμα στους μετανάστες, συνοδευμένο από ανοιχτή πρόσβαση σε (δωρεάν) εθνικά συστήματα πρόνοιας, υγείας, παιδείας, κλπ. μπορεί να λειτουργήσει ως πρώτο βήμα.

  4. Αθανάσιος Αναγνωστόπουλος Says:

    «Το πιο απλό και άμεσο αίτημα της παγκόσμιας δικαιοσύνης ίσως είναι η μεταβίβαση ενός μεγάλου ποσοστού παραγωγικών μέσων και άλλων μορφών πλούτου των αναπτυγμένων χωρών στις φτωχές»

    Νομίζεις ότι αυτό θα εξαλείψη τα αίτια της μετανάστευσης; Μάλλον όχι: το θέμα δεν είναι κατά την γνώμη μου να αναδιανείμουμε τα μέσα παραγωγής, αλλά να δημιουργήσουμε κι άλλα. Αν και ομολογώ ότι το αίτημα της αναδιανομής είναι πολύ πιο εύλογο ως προς τους μετανάστες, που είναι πραγματικά φτωχοί και σχεδόν οι μόνοι φτωχοί στην Ελλάδα, παρά ως προς αυτούς για τους οποίους συνήθως προβάλλεται, τους χλιδάνεργους, τις δήθεν αποκλεισμένες από την αγορά εργασίας γυναίκες, τους «αδιόριστους εκπαιδευτικούς», τους «αμονιμοποίητους συμβασιούχους» κ.λπ. κ.λπ.

  5. νικηφοροs Says:

    νικολα τελικα η ζωη ειναι γεματη εκπληξεις, επρεπε να να φτασω στην πεμπτη δεκαετια της ζωης μου για να μαθω οτι ειμαι αντιδραστικος και ακυρος.Αθανασιε λυπαμαι που δεν ειμαι οπαδος του σορος του παρητηρητηριου του ελσινκι και αλλων δηθεν ανθρωπιστικων ιδρυματων που αγωνιζωνται για εναν καλυτερο κοσμο για την παρτη τους.Πιστευω οτι ειναι πιο ανθρωπιστικο και πιο ηθικο να βοηθηθουν οι μεταναστες να παραμεινουν στη χωρα τους , και οχι να προσφερουν και τις ζωες τους ακομα για τα κερδη των πολυεθνικων.προφανως αθανασιε εχεις λυμενο το βιοποριστικο για αυτο και μιλας απαξιωτικα για τους αδιοριστους τους συβμασιουχους και τους χλιδανεργους των 400ευρω.Για τους φιλελληνες αλβανους υπαρχουν μερικα χαρακτηριστικα παραδειγματα, αρνηση της αλβανικης κυβερνησης για τη δημιουργια ελληνικου στρατιωτικου νεκροταφειου στη νοτια αλβανια,ορισμος ημερας γενοκτονιας των δοσιλογων τσαμηδων,απαλοτριωσις περιουσιων τις ελληνικης μειονοτητας.

  6. Dama Black Says:

    Μετανάστες πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν. Το κλειδί για μια καλή συμβίωση όλων σ’ ένα κράτος θα έλεγα ότι είναι η αφομίωσή τους. Δεν λέω να απεμπολήσουν την εθνική τους ταυτότητα, αλλά να έχουν ίδια αντιμετώπιση με τους ντόπιους. Εξάλλου στην Ελλάδα δεν παραπονιούνται για υπογεννητικότητα και ότι θα εκλίψει το υπέροχό μας είδος; Ε ορίστε τα παιδιά του μέλλοντος, χωρίς καν να μπούμε σε έξοδα τεχνητής γονιμοποίησης. Δώστε τους γόνιμο έδαφος και θα αναπτυχθούν. Συν ότι φημολογείται έως αληθεύει ότι τα ασφαλιστικά μας ταμεία έχουν σωθεί από από την κατάρρευση εξαιτίας των ενσήμων που κουβαλάν τα εργατικά χέρια των μεταναστών.
    Τέσπα ξέρω ότι η φύση του ανθρώπου δεν αλλάζει έτσι εύκολα, το ζώο που αλλάζει κοπάδι πάντα αντιμετωπίζεται στην αρχή από την αγέλη με επιφύλαξη. Αλλά λίγη αξιοπρέπεια και λίγος σεβασμός για το ανθρώπινο μεταξύ άλλων είδος δεν βλάπτει. Αυτά τα σκαμπίλια των αστυνομικών σε εκείνο το απαγορευμένο τρέιλερ κάνει την καρδιά μου και σφίγγεται. Η φθορά εκείνων των ανθρώπων που βάζουν άλλους ανθρώπους και εξευτελίζονται…Γιατί ρε παιδιά γιατί;

    Για να μην αναφέρω και το παράδειγμα της πολιτικής πρόσφυγα αλλοδαπής βουλευτού -νομίζω ήταν στην Ολλανδία μιας χώρα που παινεύεται για την αφομίωση των μεταναστών- που αναγκάστηκε να καταφύγει στην αμερική για να βρει προστασία γιατί το ίδιο το ολλανδικό κράτος αρνήθηκε να την προστατεύσει. Γμτ δε θυμάμαι ονόματα είμαι σίγουρη για το γεγονός. Ας το παραθέσει κάποιος εδώ που θυμάται. Από αυτά διδασκόμαστε πολλά για την υποκρισία ενός κράτους στο θέμα της μεταναστευτικής πολιτικής
    Ουφ

  7. Dama Black Says:

    το αφομοίωση από την πολλή αφομοίωση έγινε αφομίωση παρακαλώ να εκληφθεί επί τούτου υπόψη ως ορθό :Ρ

  8. νικηφοροs Says:

    dama black μπορεις να ριξεις μια ματια στη γειτονια μας για να καταλαβεις τα αποτελεσματα του πολυπολιτισμικου μοντελου(made in usa)βοσνια κοσσυφοπεδιο σκοπια ειναι τα παραδειγματα. Ειδικα το κοσσυφοπεδιο οπου βρηκαν γονιμο εδαφος να αναπτυχθουν σε τετοιο βαθμο ωστε να αναγκασουν τους σερβους να φυγουν. Για τα ασφαλιστικα ταμεια οι φημες ειναι μυθος συμβαινη το αντιθετο(εχω προσωπικη πειρα λογο δουλειας).Η ολλανδη βουλευτης νομιζω οτι ηταν απο τη σομαλια ,ειχε κατηγορηση το ισλαμ σαν βαρβαρη θρησκεια,αυτοι οι οποιοι την αναγκασανε να φυγη απο την ολλανδια ηταν οι αφομειωμενοι μουσουλμανοι ολλανδοι.

  9. akoubatobaoulo Says:

    Για ακόμα μια φορά η θεωρία, όπως εκφράζεται στο σχόλιο του Αθανάσιου, απέχει έτη φωτός από την πράξη! Και εξηγούμαι πολύ συνοπτικά:
    Η Ελλάδα δεν είναι πλούσια χώρα (έχεις ακούσει για τα επίσημα οικονομικά στοιχεια;). Δεν είναι οργανωμένη χώρα. Είναι χώρα του βίσματος και της διαφθοράς σε μεγάλο βαθμό. Το πρώτο πράγμα που μαθαίνει ο μετανάστης στην Ελλάδα είναι αυτές της οι ιδιότητες. Έτσι βρίσκει τον αναλογο γιατρό για να του γράψει φάρμακα να στείλει στη χώρα προέλευσής του, το δικηγόρο να του βγάλει ‘‘ψεύτικα χαρτιά‘‘ , το λαδωμένο υπάλληλο της περιφέρειας κ.ο.κ. Επίσης όλοι οι παραπάνω επαγγελματίες και άλλοι πολλοί εξακολουθούν να ανθούν στη βρώμα της διαφθοράς και σε αυτό βοηθά και η έλλειψη μόρφωσης αλλά και η ανάγκη των μεταναστών.
    Με λίγα λόγια κάποιοι θα βρίσκουν πιο εύκολα δούλους, κάποιοι άλλοι πιό εύκολα συνεργάτες στη διαφθορά και άλλοι θα κοιτούν το (θεωρητικό) δάχτυλό τους, το οποίο δάχτυλο μας δείχνει επιτακτικά την εξαίρεση του αριστούχου μετανάστη!
    Σε αυτό το πλαίσιο, η αναμόρφωση της ποινικής διάταξης φαντάζει ειρωνία.
    Δε μετρομάζει ο μετανάστης επομένως, αλλά η -φακ ολ- νοοτροπία σε μια χώρα ούτως ή άλλως παραπαίουσα.
    Και φυσικά το να κάνει κανείς γενικεύσεις του τύπου ‘‘οι αλβανοί μαθαίνουν εύκολα τη γλώσσα, προσαρμόζονται, κ.λ.π.‘‘ είναι λογικά αλλά και πραμγατικά ανεπίτρεπτες.

  10. Αθανάσιος Αναγνωστόπουλος Says:

    Ακούμπατομπαούλο, συμφωνώ ως προς την διαφθορά, διαφωνώ ως προς το «πλούσια». Αλλά δεν είναι εκεί το πρόβλημά μου: δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς προτείνεις. Κατά την γνώμη μου «φακ ολ νοοτροπία» ήταν η πλήρης και στρουθοκαμηλική απαγόρευση της δεκαετίας του 90 και η ακόμη πιο υποκριτική νομιμοποίηση κατά δόσεις της τρέχουσας δεκαετίας. Ας δοκιμαστή και κάτι άλλο. Τέλος, λόγω εργασίας έρχομαι σε όχι λίγη επαφή με μετανάστες και θεωρώ ότι η ατελής επαγωγή που έκανα ως προς τους Αλβανούς είναι μεν λογικά ριψοκίνδυνη, αλλά απολύτως ασφαλής κατ’ ουσίαν.

  11. akoubatobaoulo Says:

    Το λογικά ριψοκίνδυνο πώς μπορεί να είναι κατ’ ουσίαν ΑΠΟΛΥΤΩΣ ασφαλές; Δεν το αντιλαμβάνομαι αυτό.

  12. νικηφοροs Says:

    διαβαστε τη ζητησε ο αλβανος προεδρος απο το ελληνικο κρατος.

  13. Αθανάσιος Αναγνωστόπουλος Says:

    Ακούμπατομπαούλο, η γιαγιά μου και η γιαγιά σου ήξεραν ότι κάθε μέρα ο ήλιος θα ανατείλη, επειδή είχε ανατείλει κάθε φορά όλες τις ημέρες που είχαν ζήσει και όσες θυμούνταν οι παλαιότεροι από αυτές. Το συμπέρασμά τους ήταν λογικά ριψοκίνδυνο, ως ερειδόμενο σε ατελή επαγωγή, αλλά απολύτως ασφαλές: εν αγνοία τους συναγόταν από τους νόμους της φυσικής.

    Νικηφόρε, υποθέτω ότι αναφέρεσαι στην διδασκαλία στην αλβανική στα σχολεία. Διαφωνώ προσωπικά με το να πληρώνη το ελληνικό κράτος την διδασκαλία στην μητρική γλώσσα του κάθε μαθητή που δεν είναι Έλληνας πολίτης, συμφωνώ όμως να βοηθή μια τέτοια διδασκαλία στο μέτρο του δυνατού, π.χ. με παραχώρηση αιθουσών τα Σάββατα.

  14. akoubatobaoulo Says:

    αγαπητε αθανασιε, παρατηρησα οτι η αναφορα του κειμενου σου στους εξυπνους αλβανους μεταναστες που μαθαινουν ευκολα ελληνικα κλπ κλπ απαλειφθηκε απο το κειμενο σου. αυτο σημαινει οτι μαλλον σε επεισα;
    το παραδειγμα με τη γιαγια και τον παππου δεν καταλαβαινω τι σχεση μπορει να εχει με το να βγαζω ανεπίτρεπτα λογικά αλλά και ως προς την αλήθεια τους συμπεράσματα για τους αλβανούς. το σωστό, νομιζω, θα ήταν να πεις: γνωρίζω 10, 20 αλβανούς οι οποίοι μιλούν άπταιστα ελληνικα κλπ κλπ..
    Κατά τα λοιπά αφού ερχεσαι σε επαφή με μεταναστες, κανε τον κοπο να τους ρωτησεις τι γνωμη εχουν για την Ελλαδα, αλλά αυτό να στο πουν όταν θα έχουν βγαλει τα χαρτια τους!

  15. akoubatobaoulo Says:

    εκανα λαθος. η αναφορα στους αλβανους ηταν στο σχολιο σου και δεν απαλειφθηκε, συνεπως δε σε επεισα.

  16. Αθανάσιος Αναγνωστόπουλος Says:

    Όσοι μετανάστες έχω γνωρίσει θέλουν να μείνουν στην Ελλάδα. Όλοι, μα όλοι. Ειδικά δε για να πάρουν ιθαγένεια, θα σκότωναν. Μιλάνε για την χώρα τους όπως θα μιλούσε ο πατέρας μου πριν σαράντα χρόνια για το χωριό του. Όσο για αυτούς που δεν έχουν χαρτιά, περιμένουν με αγωνία το επόμενο κύμα «νομιμοποίησης».

  17. KT Says:

    Αθανάσιε,

    Νομίζω ότι σε μια φιλοσοφική κουβέντα περί της ανατολής, οι νόμοι της φυσικής δεν έχουν και μεγάλη αξία. Γιατί κανείς δεν μας εγγυάται ότι αυτοί θα εξακολουθούν να ισχύουν και αύριο…

    Νομίζω επίσης ότι ο Akoubatobaoulo σου έκλεισε το συλλογιστικό δρόμο με ένα θεόρατο επιστημολογικό μπαούλο, που κληρονόμησε από τον παππού μας τον Hume. Αυτός -σε αντίθεση με τις γιαγιάδες που αναφέρεις σε σχόλιό σου- αμφέβαλε για το αν ο ήλιος θα εξακολουθεί να ανατέλλει. Το έκανε βεβαίως σε φιλοσοφικό και όχι σε καθημερινό-πρακτικό επίπεδο –και, ακριβώς εδώ, βρίσκεται η λύση…

    Akoubatobaoulo

    Ακόμη και αν έκλεισε ο θεωρητικός δρόμος, ο πρακτικός παραμένει ανοικτός για τον Αθανάσιο. Άρα, ο συ-συνιστολόγος μου, θα μπορούσε να έχει, τελικώς, δίκιο στα συμπεράσματά του αν έκανε ή συμβουλευόταν και μια στατιστικώς επαρκή εμπειρική έρευνα για τους αριστούχους μετανάστες. Έτσι θα ξέφευγε από την «κοινωνιολογία του καναπέως» που εκφράζει προς το παρόν η σχετική διαπίστωσή του για τους Αλβανούς. Και θα έντυνε κάπως τα –θεωρητικώς- γυμνά αλλά –πρακτικώς- ενδιαφέροντα συμπεράσματά του.

    Υγ1. (προς akoubatobaoulo) «Κατ’ουσίαν απολύτως ασφαλές αλλά λογικώς ριψοκίνδυνο συμπέρασμα» υπάρχει akoubatobaoulo: Τον πρώτο χαρακτηρισμό τον δίνει ο πρακτικός άνθρωπος, τον δεύτερο ο φιλόσοφος στο ίδιο επαγωγικό επιχείρημα. Και οι δύο αυτές ιδιότητες (πρακτικός-φιλόσοφος) μπορεί κάποτε να συμπίπτουν στο ίδιο πρόσωπο -όπως στην περίπτωση του Hume. Το μόνο ζήτημα που πρέπει λοιπόν να διευκρινιστεί, είναι αν ο Αθανάσιος ομιλεί φιλοσοφικώς ή πρακτικώς και πόσο καλά κάνει καθένα από τα δύο. Υποθέτω ότι ομιλεί –αποκλειστικά- πρακτικώς. Το πρόβλημα πλέον είναι το ελλιπές του δείγμα.

    Υγ2. (προς Αθανάσιο) Τα μπαούλα δεν είναι για να ακουμπάμε τα πόδια μας όταν ξαπλώνουμε στο θεωρητικό καναπέ μας …Είναι για να μας σηκώσουν από τον καναπέ, να μας κάνουν να αντιληφθούμε ότι κάτι δεν πάει καλά με τη διακόσμηση του σαλονιού και να μας ωθήσουν στο να τα ξεφορτωθούμε.

  18. νικηφοροs Says:

    αθανασιε ο αλβανος προεδρος εκτος απο αυτο που γραφεις ζητησε να αποκτουν οι μεταναστες πιο γρηγορα την υπηκοοτητα για το διορισμο τους στο δημοσιο.

  19. Αθανάσιος Αναγνωστόπουλος Says:

    Συμφωνώ με το να αποκτάνε πιο γρήγορα την ιθαγένεια, ίσως ας πούμε στα εφτά χρόνια. Όσο για τον διορισμό στο δημόσιο, τάσσομαι υπέρ της κατάργησης του άρ. 4 παρ. 4 Συντάγματος, που προβλέπει ότι κατ’ αρχήν μόνο Έλληνες μπορούν να διορίζωνται στο δημόσιο.

  20. S G Says:

    «Η Ελλάδα δεν είναι πλούσια χώρα (έχεις ακούσει για τα επίσημα οικονομικά στοιχεια;)»

    ποιος το λεει αυτο? εγω προσωπικα συμφωνω με τον θαναση η μεταναστευση ειναι οφελιμη για ολους που εμπλεκονται και ειναι και δικαιη. Κανενας δεν πρεπει να τιμωρειται επειδη γεννηθηκε βορειως ή ανατολικα των ελληνικων συνορων.

    και στο θεμα της υπηκοοτητας δεν με νοιαζει ιδιαιτερα τι γνωμη εχουνγια την Ελλαδα θεωρητικα, με νοιαζει τι κανουν πρακτικα. εκει μενουν, εκει κανουν παιδια, εκει αγοραζουν σπιτι, εκει δουλευουν και πληρωνουν φορους. Το να κανουν ολα αυτα αλλα να θεωρουνται ξενοι ενω εγω που ερχομαι Ελλαδα μονο για διακοπες να θεωρουμαι ντοπιος ειναι γελοιο και αναχρονιστικο…

  21. Ανώνυμος Says:

    αν εννοεις τα επισημα στοιχεια του αλογοσκουφη αστο καλυτερα.Η μεταναστευση ειναι ωφελιμη για το κεφαλαιο και για τους γεωπολιτικους σχεδιασμους του αμερικανικου ιμπεριαλισμου.Για το θεμα της υπηκοοτητας καλο ειναι να διαβασεις την προσφατη ιστορια στη γειτονια μας και θα παρεις τις απαντησεις σου.

  22. nomoreimmigrants Says:

    Λοιπόν αν και είμαι λίγο ακύρος με το να επέμβω στη κουβεντούλα σας περί μετανάστευσης πρέπει να σας πω ότι με το συγκεκριμένο θέμα ασχολούμαι εδώ και τρεις μήνες σχεδόν και έχω διαβάσει ατελείωτες στατιστικές για μετανάστευση και μετανάστες καθώς και ιστορίες,γνώμες άλλων σε άλλες χωρες(Σουηδία,Ολλανδία,Βρεττανία,Ιταλία,κτλ),άρθρα από ξένες εφημερίδες Times,Newsweek,κτλ,δημοσιεύσεις,έρευνες,γνώμες μεταναστών και για να μη πολυλογώ είμαι πολύ πιο διαβασμένος από εσάς-αν το θέλετε έτσι.Λοιπόν διαβάζοντας τα σχολιά σας κατάλαβα ότι δεν έχετε ίδεα περί του τι πραγματικά συμάίνει στην Ελλάδα,τι μπορεί να συμβεί έτσι οπώς εξέλίσσεται η μετανάστευση,και γενικά οι τοποθετήσεις καταλήγουν στη γενική ιδέα αφου ο Γιάννης πχ δεν γουστάρει να πάει οικοδομή ή η Μαρία δε θέλει να κάνει πάνω από 2 παιδιά η 1 μας συμφέρει να εισάγουμε ανειδίκευτους από έξω για να πάμε που – βήμα οικονομικά μπροστά?Αυτό ειναι η γενικότερη ιδεά μας ως έθνος να μπασταρδευτούμε και άλλο,να χαθούμε για την καλοπέραση και στο τέλος να χάσουμε οτιδήποτε εθνικό υπάρχει πάνω μας σα λαός.Εμείς ναι οι χω΄ρες που έρχονται οι μεταναστες (μεχρι στιγμης ημασταν τυχεροι που ερχονταν Αλβανοι δεδομενου της φυλετικης μας ομοιοτητας και ευκολης αφομοιωσης τους,απο δω και περα θα μας ερχεται ο καθε καμμενος απο Πακισταν,Μπαγλαντες,Νιγηρια,επειδη ο ασυναισθητος πατερας του εκανε 20 παιδια οταν ουτε 2 δε μπορει να αναθρεψει,και η βλαμμενη θρησκεια του τον παραπεμπει κυριως σε αυτο,οταν οι αμερικανοι και εβραι βομβαρδιζουν το ιρακ και εμεις πληρωνουμε τους μεταναστες-σε τι?Προφανως και δε ξερετε οτι εμεις πληρωνουμε τα φαρμακα και τη περιθαλψη των αχρηστων ανειδικευτων που μας ερχονται απο τουρκια καθε μερα κατα εκατονταδες γιατι αφου αν η μαρια του παραδειγματος εκανε 5 παιδια και τα εστελνε οικοδομη αυτη η γαμημενη χωρα που μονο μοστρα,ψινακη,απεργια,και γαμησι εχει στο μυαλο της δε θα ειχε αναγκη τον ανειδικευτο βρωμιαρη(ναι ρε ετσι ειναι χωρια οτι εδω ζητανε δικαιωματα ενω στις χωρες τους πρωτοι τα παραβιαζουνε παραδοσιακα υποκριτες θα ελεγα-Πακισταν πχ τη μειωνοτητα προσηλυτισθεντων χριστιανων εκει-οχι δεν ειναι πλουσιοι ουτε να φανε δεν εχουν-στις δουλεις ουτε απο το ιδιο ποτηρι νερο δε τους αφηνουν οι μουσουλμανοι και εμεις φερνουμε αυτην την υποκριτικη δεξια στη χωρα μας-που ψηφιζει μεν ΚΚΕ και Αλαβανο αλλα οταν γινουν πλειψηφια και στα κοριτσια τους ουτε εξω να κυκλοφορησουν δε τα αφηνουν-Με τη μεταναστευση θα γινουμε πολυπλιτισμικη ΔΕΞΙΑ.Τελος ενας λαος αν εχει ΑΡΧΙΔΙΑ αξιζει να στηριχτει στα δικα του χερια και αν δεν εχει να κανει δικα του-επιδοματα στους πολυτεκνους,επιδοματα για περισσοτερα παιδια εινΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΒΗΜΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ και μετα ισχυροποιηση των τεχνικων σχολων και οχι καταργηση πανελλαδικων,ΙΕΚ οικονομικων και δημοσιουπαλληλικων για μια κοινωνια δημοσιων υπαλληλων .Δε χρειαζομαστε τους μεταναστες καταλαβατε οσο αυτοι πολλαπλασιαζονται σα τα κουνελια θα μας ερχονται,και με το προσχημα της οποιαδηποτε ελλεψης θα τους δεχομαστε-ας διωξουμε τα προσχηματα το προβλημα που πεινανε δεν ειμαστε εμεις ειναι δικος τους(ο κομμουνισμος και η απατη με τις τραπεζες το 97 στην Αλβανια,υπρπληθυσμος και Ισλαμ στο Πακισταν,οσο για Αφρικη ας τους φορτωθουν η Γαλλια,Ισπανια,Αγγλια,Αμερικη και Ισραηλ μεχρι να ψοφησουν αυτοι αλλωστε δε σβηνουν τα ασβασταχτα δανεια που χρωστα ολη η Αφρικη-δε θα κανουμε εμις το μαλακα ειναι δικα τους προβληματα-οι Ιρακινοι ας τα λυσουν με Αμερικανους και Εβραιους εμει; δε τους φταιμε σε τιποτα εκει ας μεταναστευσουν.ΟΧΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΣΤΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΑΛΛΑ ΣΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ,ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ(ποιο βλαμμενο ειπε πιο πανω οτι οι μονοι φτωχοι στην Ελλαδα δεν ειναι οι Ελληνες-βγες απο το σπιτι σου λιγακι και θα καταλαβεις μικρε(στο μυαλο φυσικα))ΣΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΚΡΑΤΑ ΜΑΚΡΙΑ(οσο ειρωνικο και αν ακουγεται) ΣΩΣΤΕ ΤΗ ΧΩΡΑ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΜΗ ΤΗ ΓΑΜΑΤΕ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΑΣ ΖΗΣΟΥΜΕ ΛΙΤΑ ΚΑΙ ΦΤΩΧΑ ΑΛΛΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

  23. Κωνσταντίνος Says:

    Λοιπόν, ως πρώην συνιστολόγος νιώθω την ανάγκη να πω στον κύριο από πάνω ότι ρατσιστές, μισαλλόδοξους και ανθρώπους που έχουν «διαβάσει περισσότερα από εμάς» χωρίς να γνωρίζουν καμμία γλώσσα -και σίγουρα όχι ελληνικά παρά την ισχυρή εθνική τους συνείδηση- δεν είχα ποτέ πρόβλημα να συναντώ σε αυτό το ιστολόγιο. Αλλά υβριστές και υποτιμητές των υπολοίπων συζητητών δυσκολεύομαι να ανεχθώ σε ένα χώρο που εξακολουθώ να επισκέπτομαι με υψηλές προσδοκίες. Επί της ουσίας τώρα, αυτά τα λίγα που κατάλαβα δεν αξίζουν ενός σχολιασμού που θα τους αποδώσει στατους σοβαρής άποψης.

  24. Αθανάσιος Αναγνωστόπουλος Says:

    Nomoreimmigrants, πολύ το πάθος και σε παρασέρνει. Δύσκολο να συμφωνήσουμε επί της ουσίας, ίσως όμως να μπορούσες να παραδεχτής, χρονιάρες μέρες, ότι δεν είσαι εσύ και οι ομοϊδεάτες σου μόνο που αγαπάτε την πατρίδα μας.

    Κωνσταντίνε, καλώς επανήλθες! [αν ποτέ έλλειψες]. Εγώ προτίμησα να μην σχολιάσω τον ψευδώνυμο λιβελλογράφο (βασικά ούτε να τον διαβάσω καλά καλά), εσύ δεν άνθεξες να μην σχολιάσης. Είμαστε οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.

  25. Κωνσταντίνος Says:

    Δεν με ενδιαφέρει η ουσία – διαγωνίως το διάβασα το θλιβερό σχόλιο. Με ενδιαφέρει, όμως η οικολογία τόσο του συνιστολογίου όσο και του ιστολογείν γενικότερα. Προς υποστήριξήν της, λοιπόν, σχολίασα – «δεν άνθεξα», όπως το έθεσες. Σε παρόμοια θλιβερές αλλά κόσμιες απόψεις εξακολουθώ να «αντέχω» να μην απαντώ.

  26. akoubatobaoulo Says:

    «ΣΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΚΡΑΤΑ ΜΑΚΡΙΑ»
    Ωραία λοιπόν, το λιμενικό θα κρατήσει τους μετανάστες μακριά. Εσένα ποιος μπορεί να σε κρατήσει;

Σχολιάστε