Ο σουφφραζέττος

by

Σύμφωνα με το άρ. 4 παρ. 2 του Συντάγματος «Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις», όπου τα «ίσα» αναφέρεται, κατά την ορθή ερμηνεία, σε όμοια μεταχείριση των ομοίων και ανόμοια των ανομοίων, επιτρέπει δηλαδή την άνιση μεταχείριση όπου απουσιάζει η κρίσιμη κανονιστική ομοιότητα. Κατά τα άλλα, η δική μου ερμηνεία είναι ότι όχι μόνο οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις με τους Έλληνες, αλλά ισχύει και το αντίστροφο: και οι Έλληνες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις με τις Ελληνίδες. Η ισότητα είναι μαθηματικώς μια αμφίδρομη ταυτότητα. Αυτονότητα πράγματα ε;

Όχι βέβαια.

Σήμερα, στην φαιδρά πατρίδα μας, το γυναικείο φύλο απολαμβάνει αρκετά μεγάλης συμβολικής και πρακτικής αξίας προνόμια, τα οποία δεν έχουν θέση σε ένα κράτος με πραγματική ισότητα ενώπιον του νόμου και πραγματική αποστροφή προς κάθε έμφυλη διάκριση.

Δεν θα αναφερθώ σε οντικά ζητήματα, αλλά αποκλειστικά σε κανονιστικά. Δεν με νοιάζει ποιος πλένει τα πιάτα στο σπίτι και ποιος φέρνει τις παντόφλες, ποιος είναι ο κουβαλητής και ποιος καθαρίζει για λογαριασμό του άλλου με την αρειμάνια μαγκιά του, ποιος ξεσκατώνει το μωρό και ποιος σκίζει τα ξύλα για την σόμπα. Αυτά είναι δουλειά των κοινωνιολόγων του δικαίου, των εγκληματολόγων και των μεσημβρινών εκπομπών κλάψας.

Απαριθμώ λοιπόν τις σεξιστικές, ρατσιστικές υπέρ των γυναικών ρυθμίσεις του ισχύοντος ελληνικού δικαίου (οι οποίες σημειωτέον δεν καλύπτονται ούτε ως λεγόμενες «θετικές διακρίσεις» από το άρ. 116 παρ. 2 Συντ., γιατί ισχύουν από παλιά), τις οποίες φυσικά καμία οργάνωση ανθρωπίνων δικαιωμάτων δεν έκανε ποτέ τον κόπο να καταγγείλῃ:

Οι γυναίκες δεν στρατεύονται, κατά παράβαση του άρ. 4 παρ. 6 Συντ. Οι άντρες ναι.

Οι γυναίκες δικαιούνται άδεια μητρότητας. Οι άντρες όχι.

Οι γυναίκες, τέκνα συνταξιούχων αποβιωσάντων δημοσίων υπαλλήλων, δικαιούνται την σύνταξή τους. Οι άντρες όχι.

Οι γυναίκες συνταξιοδοτούνται αρκετά χρόνια νωρίτερα από τους άντρες. Ευτυχώς όχι για πολύ ακόμα.

Οι γυναίκες (όχι απλώς οι μητέρες!) δικαιούνται να διασωθούν πρώτες σε περίπτωση φυσικών καταστροφών, πλημυρών, ναυαγίων κ.τ.τ. Οι άντρες όχι.

Εκείνο που φαίνεται να διαφεύγει την κατανόηση των δήθεν υπερασπιστών των γυναικείων δικαιωμάτων είναι το εξής: όλες αυτές οι διατάξεις θεσπίστηκαν σε εποχές στις οποίες κυριαρχούσε ένα ωρισμένο κοσμοείδωλο της γυναίκας. Η γυναίκα ήταν αδύναμη, φιλάσθενη, με ανίσχυρη βούληση, χρειαζόταν πάντα ένα ισχυρό προστάτη, κάτι σαν ένα μεγάλο μωρό δηλαδή. Οι διατάξεις που ευνοούσαν τον άντρα αφέντη, τον άντρα κεφαλή, τον άντρα πολεμιστή, τον άντρα δημιουργό αντικατοπτρίζονταν σε σύστοιχες διατάξεις προωρισμένες για την προστασία της γυναίκας εξαρτήματος, της γυναίκας υπηκόου, της γυναίκας παιδομηχανής. Το ίδιο ακριβώς κοσμοείδωλο εξακολουθούν να αναπαράγουν και σήμερα, παρά την συνταγματική επιταγή της ισότητας των φύλων, την οποία στο νομοθετικό επίπεδο περιφρονούν. Δεν ξέρω αν η κοινωνία έχῃ ωριμάσει αρκετά για να αποδεχθῄ την πλήρη ισότητα, ξέρω όμως ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος νομικώς.

Η προίκα μπορεί να καταργήθηκε, αλλά τα προικιά της ανισότητας ζουν και βασιλεύουν.

Advertisements

Ετικέτες: ,

6 Σχόλια to “Ο σουφφραζέττος”

  1. Axtapos Says:

    Αυτά που δυστυχώς δεν ορίζονται από νόμους ή άρθρα του συντάγματος είναι τα δικαιώματα του τρίτου φύλλου αγαπητέ.. έ; Τι λέτε;

  2. ο δείμος του πολίτη Says:

    Εγώ είχα σχολιάσει στους roosters. Ας μην επαναληφθώ.

  3. TZONAKOS Says:

    Δεν μας χε…. με το τρίτο φύλο ;;;; αντε !
    Το θέμα που έθιξε ο γράφων ειχα αναφέρει πριν απο δέκα περίπου χρόνια σε συγγενικό περιβάλλον.
    Με κοίταζα σαν να ήμουν ούφο !
    Η εγω ήμουν δεκα χρόνια μπροστά, ή η πολιτεία μας ειναι 20 χρόνια πίσω επειδή θέλει αργάααααα χρόνο να εφαρμόσει ισότητα πραγματική.
    Ξέρω συνταξιούχες γυναίκες που στα 50 τους κάαααθονται και κάνουν ταξίδια. Επειδή έλαχε να δουλέψουν κάποτε σε Τράπεζα η ΔΕΚΟ κλπ. κι ετσι παίρνουν και συνταξάρα την ίδια στιγμή ο σύζυγος εργάζεται ακόμα και για πολυ καιρό.
    Εντάξει, μητρότητα, δε λεω, αλλα δεν πρέπει να μειωθούν αυτες οι ανισότητες ;
    Και γιατι δεν διακιούμα τη σύνταξη του πατέρα μου ; ε ;
    Μαλακίες του 1950.
    Αλλα βλέπετε, ψηφοφόροι ειναι, κι ειναι πολλές οι άτιμες. Πρέπει να μην τις δυσαρεστήσουν.
    ΥΓ. Μερικοί(ές) θα πείτε μισογύνη όποιον άνδρα επισημαίνει τέτοια θέματα. Οχι, δεν ειναι ετσι κυρίες.
    Και μόνο η παραβίαση άρθρων του Συντάγματος θα έπρεπε να ειναι πρώτο θέμα καθε μέρα.
    Καλημέρα.

  4. Αθ. Αναγνωστoπουλος Says:

    Αχταπέ, τρίτο φύλο δεν υπάρχει φυσικά, υπάρχουν συμπολίτες μας με την μία ή την άλλη ερωτική συμπεριφορά. Η ταπεινή μου γνώμη είναι ότι θα έπρεπε όλοι να έχουν ακριβώς τα ίδια δικαιώματα, οικογενειακά, συνταξιοδοτικά ή άλλα. Τα ίδια όμως σημαίνει ούτε λιγώτερα αλλά ούτε και περισσότερα.

    Τζονάκο, καλημέρα και σε σένα, ευχαριστώ για την παρέμβασή σου, δεν είναι βέβαια ανάγκη να αποπαίρνης τον Αχταπό με αυτόν τον τρόπο.

  5. TZONAKOS Says:

    Ok sorry.
    Δεν τα βαλα όμως με τον αχταπό, του ζητώ συγνώμη, αλλα με την τάση ανάδειξης του τρίτου φύλου ως κάτι σούπερ που βλέπω γύρω μου παντού.
    Φυσικά η σεξουαλική ζωή του καθενός πρέπει να ειναι σεβαστή.

    Στο έτος 2007 συζητάμε για το άν και πότε και πώς οι γυναίκες θα χάσουν κάποια προνόμια ενω δεν ειναι χάσιμο, ειναι απλά εξίσωση.

    Το μπλόγκ σου ειναι πλούσιο και ενδιαφέρον.
    Θα τα λέμε, σ ευχαριστώ.

  6. Αθ. Αναγνωστoπουλος Says:

    Τζονάκο, σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, θα περιμένω νέες επισκέψεις και θα ανταποδώσω!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: